Militaire Taptoe Ahoy Rotterdam

Op 12 september 2025 was het weer zover, ons jaarlijks terugkerende evenement de taptoe in het Rotterdamse Ahoy. Nadat iedereen was ingestapt vertrok de bus naar Rotterdam, deze keer was het anders dan gewoonlijk. De Vz vertelde dat deze keer geen ontvangst was in een grote hal, maar in de Arena. Aldaar kon men koffie of iets dergelijks halen en het lunchpakket. Het was in en rondom de arena waar de taptoe werd gehouden. Bij de opening werd ons medegedeeld dat dit de laatste keer was in Ahoy. Er waren al gesprekken met andere locaties. Al snel gonsde rond dat het voortaan in de “Brabanthallen” in Den Bosch zal worden georganiseerd. Maar dit is door de Taptoe organisatie niet bevestigd. Het was een mooie show met de kapellen van de diverse regimenten, een internationaal gevormde Pipes&Drums band en een Schotse Dansgroep. Alom een prachtige mooie show. Om 17:00 uur vertrokken wij met de bus weer naar Gemert. Aangekomen op het Ridderplein ging men huiswaarts of degene die zich hadden opgegeven voor het diner naar Dientje. Daar werd (op eigen kosten) een heerlijke driegangen menu geserveerd. Het was een geslaagde dag vond eenieder.