Jaarlijks Uitje 2025

Op 30 april 2025 was het weer zover. Ons jaarlijks uitje. Deze keer ging de reis, met de bus van defensie, naar Amersfoort. Als eerste gingen we naar het Museum van de Cavalerie. Nadat we eerst voorzien werden van koffie/thee en een plak cake, werden we in groepjes verdeeld en kregen we per groep een rondleiding. Het was mooi om te zien hoe de Nederlandse cavalerie is ontstaan en waarom men toen en nu nog steeds gebruik maken van paarden en tanks. Mooi was te zien dat we ook nog een functionerende Leopard tank mocht zien en horen. Een bijzonder mooi museum met prachtige uniformen van vroeger tot aan nu. Na het bezichtigen van dit museum gingen we naar de lunch op deze kazerne. Prima en goed verzorgd door Paresto, cateringbedrijf voor Defensie.

Na de uitstekende lunch gingen we per bus naar de Explosieven Opruiming Dienst Defensie ( EODD). Daar ging de wereld open, wat een massa aan munitie en explosieven, ook wat betreft de voertuigen. In 2010 is in de gemeente Gemert-Bakel, in het dorp Bakel een opruim actie geweest door de EODD. 14 keer 500 ponders, onschadelijk gemaakt, geborgen en elders ter ontploffing gemaakt. Een van onze gidsen was er toen bij.

Nadat de bus ons weer oppikte om terug te gaan naar de vorige kazerne, kregen we een goed verzorgde “Blauwe Hap” en een lekker drankje. Klokslag 19:30 uur reden we weer terug naar Gemert-Bakel. Deze dag is georganiseerd door Huub van Asten en Maarten Vos, heren namens alle deelnemers onze hartelijke dank voor deze mooie dag.