OPROEP AAN ALLE VETERANEN!

Al meer dan 12 jaar mag ik deelnemen aan het Educatieve programma van het Nederlands Veteraneninstituut “Veteraan in de klas” Een programma waarbij ik, als Veteraan, mijn ervaring omzet in een verhaal voor erkenning en waardering. Wat is een Veteraan? wat is oorlog? wat is vrede? wat is vrijheid, noem maar op!! . Dit jaar hebben zo’n 200 Veteranen 1675 gastlessen gegeven. We dreigen slachtoffer te worden van ons eigen succes. Dringend zijn wij op zoek naar nieuwe gastdocenten die willen participeren. Als jij nu denkt “dat lijkt wel iets voor mij” maar ik weet niet hoe of je twijfelt om een andere reden, ga gewoon eens mee met een Veteraan en laat je inspireren. of neem contact op met het NLVi. Eenmaal ervaren zal je zien wat een waardevol programma dit is. Eenmaal over de streep laat het je niet meer los. LET WEL. het is vrijwillig maar niet vrijblijvend. mocht je vragen hebben neem dan contact op. Ik hoor graag van je. kijk anders even op onderstaande link https://www.nlveteraneninstituut.nl/educatie/

Delen natuurlijk toegestaan!!

PS: laatst op 4 mei 2024, dodenherdenking in Gemert, werd tijdens de dienst in de kerk, een leerling geïnterviewd voor alle aanwezigen. Bij de vraag “Er was onlangs een veteraan bij jullie in de klas geweest, wat herinner je nog aan die les en wat heb je daarvan onthouden? Het antwoord was:

” De veteraan vertelde over zijn missie in Libanon, wat ik heel erg vond was het verhaal van zijn vriend die daar was omgekomen”.

Toen ik dat hoorde had ik wel even kippenvel!